پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 715
نویسنده :

 آیا شما یا کسی که دوستش دارید و عزیز شماست نیاز به کمک دارید؟ هرکسی گاه‌به‌گاه به کمک حرفه‌ای احتیاج دارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرکا، اگرچه ما اغلب از حمایت و پشتیبانی و گوش شنوای دوستان و خانواده بهره‌مند هستیم، اما ممکن است مواقعی پیش بیاید که مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستیم را نتوانیم با کسی در میان بگذاریم، یا نمی‌خواهیم دوستان و عزیزانمان از آن‌ها اطلاعی داشته باشند.

در این صورت، مشاوره فردی یا یک روان‌درمانگر حرفه‌ای و متخصص و دارای صلاحیت خیلی می‌تواند مفید باشد. برای مثال اکثر افراد ممکن است مشکلات سلامت روحی و روان مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و استرس و فشار روانی، مسائل بین فردی، سوگ، پرخاشگری و عصبانیت و اعتماد به‌ نفس پایین و ... را تجربه کنند.

باید توجه کنیم که شکل‌گیری باورها و شخصیت افراد سال‌ها طول کشیده و بنابراین ممکن است برخی مسائل شخصیتی و تغییر باورها مدت‌زمان زیادی طول بکشد و ممکن است در چنین شرایطی فرایند درمانی زمان‌بر شود؛ بنابراین فضای درمانی مکان بسیار مناسبی برای شروع پردازش آن باورها و تجربیات و درک این مسئله که باورها مرتبط با خودتان و دیگران از کجا آمده و اینکه چه طور می‌توان آن‌ها را تعدیل کرد در فرایند درمانی روی این مسائل تمرکز می‌شود.

مشاوره فردی منبعی است تا به افراد کمک ‌کنند تا به‌صورت مؤثر مهارت‌های مقابله با مشکلات روانشناختی را یاد بگیرند. یک مشاور و روان‌درمانگر در زمینه گوش دادن توأم با همدلی (قرار دادن خود به‌جای دیگری) آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند. آن‌ها می‌توانند به شما در مقابله با هر گونه افکار و احساسات منفی کمک کنند.

مشاوره فردی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد از قبیل، درمان شناختی رفتاری (CBT)، طرحواره درمانی، روان پویشی، رفتار درمانی دیالکتیکی، درمان پذیرش و تعهد (اکت)، درمتان مبتنی بر شفقت و ... باشد که بر اساس صلاحیت و تحصیلات و تجارب مشاور و روان‌درمانگر مشخص می‌شود.

 

:: برچسب‌ها: مشاوره ,