فست فود 24
هزینه ارتودنسی دندان در تهران
سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت | بازدید : 2367 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

هر چند که ارتودنسی و رفع عیوب نامرتبی دندان ها یکی از اعمال درمانی محسوب می شود؛ اما بسیاری از بیمه ها ارتودنسی را به عنوان زیباسازی دندان قبول دارند و هزینه های آن را متقبل نمی شوند.

البته برخی از بیمه های خصوصی و یا ارگان های دولتی برای رفاه بیمه شدگان خود با مراکز و کلینیک های دندانپزشکی قرارداد دارند که می توان گفت به علت محدودیت در مراکز مورد قرارداد، امکان استفاده از این بیمه ها نیز در مطب ها و یا دیگر مراکز مورد نظر بیمه شده وجود ندارد. بدین جهت می توان گفت که هیچ بیمه ای هنوز به طور اساسی مبلغ و هزینه سیم کشی دندان را متقبل نمی شود.

قیمت خدمات ارتودنسی دندان در کلینیک ها و مطب ها و متخصص های ارتودنسی در تهران متفاوت است. اما عواملی وجود دارند که کلینیک ها بر اساس آن ها اقدام به برآورد هزینه می کنند. برای مثال برخی از فاکتورهایی که روی هزینه ارتودنسی نامرئی دندان تاثیر میگذارند.

چه مواردی در قیمت گذاری ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی محترک موثر هستند

  1. نوع درمان ارتودنسی
  2. مدت زمان درمان ارتودنسی دندان در صورتی که میزان ناهنجاری زیاد باشد، زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد که به همین جهت سبب افزایش هزینه خواهد شد.
  3. تخصص دندانپزشکتخصص و مهارت دندانپزشک تاثیر به سزایی بر هزینه درمان ارتودنسی دارد، اما باید این نکته را در نظر گرفت که برای کاهش عوارض بعد از درمان، حتما ارتودنسی را نزد متخصص ارتودنسی شمال تهران انجام دهید.

ارتودنسی لینگوال

قیمت تقریبی ارتودنسی دندان در سال ۹۹ چقدر است؟

جدول زیر تعرفه و هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را به صورت خلاصه و کلی نشان می دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و هزینه هر روش ارتودنسی ادامه مقاله را بخوانید.

آیتم هزینه تقربی
ارتودنسی ثابت کودکان از 12 تا 24 میلیون
ارتودنسی متحرک کودکان از 4 میلیون به بالا به ازای هر فک
ارتودنسی ثابت بزرگسالان 14 تا 26 میلیون تومان برای هر دو فک
ارتودنسی متحرک بزرگسالان از 6 میلیون تومان به بالا

شاید خیلی از افرادی که واقعا نیازمند درمان ارتودنسی دندان هستند، از همان ابتدا با یک مانع، دیوار یا خلاصه عامل بازدارنده‌ای برای شروع درمان روبرو باشند. این مانع بازدارنده اغلب (به اشتباه) قیمت ارتودنسی دندان است.

که البته هزینه‌ها واقعا نباید عامل بازدارنده یا عاملی برای به تعویق انداختن درمان باشند. زیرا اگر بیمار بداند گزینه‌های پرداختِ متفاوتی پیش رویش دارد و حتما در پرداخت هزینه‌ها با او راه خواهند آمد، بدون فوتِ وقت درمان را آغاز می‌کند.

موارد تاثیر گذار در قیمت ارتودنسی

دلایلی که افراد نیاز به ارتودنسی دندان دارند متفاوت است . ارتودنسی شامل چندین بررسی و تنظیم است که طی چندین ماه یا حتی گاهی سالها انجام می شود، که استفاده از ارتودنسی در طولانی مدت، هزینه بالای ارتودنسی را کمی منطقی تر به نظر می رساند.

قیمت ارتودنسی فقط بر مبنای هزینه اتصال ناچیز فلز و سیمهای فلزی یا سایر مواد داخل دهان تعیین نمی شود، بلکه این هزینه بر مبنای یک سرویس ارزیابی و تنظیم مداوم دندان ها تعیین می گردد.

چه کنیم تا هزینه ارتودنسی را کاهش دهیم؟

بیشتر متخصصان ارتودنسی دندان توصیه می کنند که اولین معاینه کودک در حدود 7 سالگی باشد. در صورت عدم نیاز به درمان مداخله ای زودهنگام، متخصص ارتودنسی باید بتواند تشخیص دهد که آیا فرزند شما در آینده به بریس نیاز دارد یا خیر.

درمان جامع ارتودنسی معمولاً از حدود 12 سالگی و زمانی که تمام دندانهای دائمی روییده اند، شروع می شود. این بدان معناست که شما حدود پنج سال وقت خواهید داشت تا هر هفته به اندازه کافی پول کنار بگذارید تا بتوانید کل صورتحساب ارتودنسی را تا زمان نیاز کودک به بریس، پرداخت کنید.

اگر بیمه دندانپزشکی دارید، با ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید. ممکن است بتوانید بیمه ارتودنسی تکمیلی را بخرید تا عمده هزینه را تأمین کنید. درصد هزینه ای که این بیمه ها پوشش می دهند، بر اساس  سقف پرداخت سالانه می باشد، پس بهتر است بعد از مشاوره با متخصص ارتودنسی بررسی کنید که آیا نیاز به یافتن گزینه های اضافی برای تأمین مالی دارید یا خیر؟

همچنین در تمام مطب های ارتودنسی، تخفیف برای پرداخت به طور کامل ارائه می شود. برای افرادی که پول نقد پرداخت می کنند ، تخفیف قابل توجهی است (گاهی اوقات به اندازه 10٪ از کل هزینه ویا بیشتر).

از نظر ظاهری ، درمان ارتودنسی می تواند یک سرمایه گذاری گران قیمت باشد. با این حال ، هنگامی که تمام موارد درمان و زمان ایجاد این لبخند خارق العاده را در نظر می گیرید، واقعاً یک سرمایه گذاری عالی برای آینده شما یا آینده فرزندتان است!

چرا در انجام سیم کشی دندان باید دقت کنیم

بر طبق گفته های بالا ،جهت درمان ارتودنسی هر فرد با استفاده از پلاک های شفاف بسته به شرایط دندان های فرد ،یک سری پلاک هایی را طراحی کرده و می سازند که تعداد این پلاک ها بر اساس مشکلات بیمار مخصوص او طراحی و ساخته می شود بنابراین دارای مراحل پیچیده ی کلینیکی نمی باشد.پس از اینکه فرد به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرد و مورد معاینه قرار گرفت ،

یک قالب دقیق را برای دندان های فرد متقاضی طراحی می کنند و سپس این قالب به لابراتوار فرستاده می شود.در لابراتوار پس از گرفتن قالب و اسکن کردن آن با فایل های کامپیوتری و با توجه با اطلاعات ارسالی رایوگرافی و فتوگرافی و عکس های متفرقه بیمار ،یک رسی پلاک های شفافی را می سازند و به بیمار تحویل می دهند که بیمار هر دو هفته یک بار باید پلاک ها را به ترتیب شماره مورد استفاده قرار دهد.

منبع

دکتر درویش پور https://www.drdarvishpour.com/

cutt.ly/olg7B2S bit.ly/3aF90pK bit.ly/3bxcPMW
short.gy/4lFGZS t.ly/8FDP rebrand.ly/984rv3u
twtr.to/zijJ is.gd/XATUT5 g2g.to/bs4i

 

برچسب‌ها: هزینه ارتودنسی دندان , قیمت سیم کشی دندان , قیمت ارتودنسی ۹۹ , هزینه ارتودنسی یک دندان کج , عکس ارتودنسی دندان , هزینه ارتودنسی سال ۹۹ , قیمت ارتودنسی نامرئی قیمت سیم کشی دندان سال ۹۹ , حداقل هزینه ارتودنسی , هزینه ارتودنسی دندان در سال ۹۹ , هزینه سیم کشی دندان , هزینه ارتودنسی فک بالا , ارتودنسی سرامیکی , هزینه ارتودنسی نامرئی , عکس ارتودنسی سیم کشی دندان قیمت , قیمت ارتودنسی متحرک , هزینه ی ارتودنسی , قیمت پلاک دندان , قیمت سیم کشی دندان بالا , ارتودنسی هزینه , ارتودنسی دو دندان جلو , قیمت ارتودنسی سال ۹۹ , قیمت ارتودنسی فک بالا ارتودنسی نامرئی قیمت , قیمت ارتودنسی دندون , عکس قبل و بعد سیم کشی دندان , ارتودنسی قیمت , ارتودنسی فک بالا , قیمت سیم دندان , قیمت براکت ارتودنسی , هزینه ارتودنسی تک دندان قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا , هزینه سیم کشی دندان 99 , ارتودنسی یک فک , هزینه تقریبی ارتودنسی , قیمت پلاک دندان متحرک , هزینه ارتودنسی کودکان , هزینه ارتودنسی فک پایین , هزینه سیم کشی دندان سال 99 قیمت اورتودنسی , سیم دندان قیمت , عکس دندان ارتودنسی , سیم کشی دندان قیمت چند است , هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 , هزینه ارتودنسی ثابت , هزینه ارتودنسی در دانشکده دندانپزشکی- ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 57
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 575
:: بازدید هفته : 617
:: بازدید ماه : 4034
:: بازدید سال : 31674
:: بازدید کلی : 258494