فست فود 24
دانلود کتاب
دو شنبه 14 بهمن 1398 ساعت | بازدید : 5158 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

كتاب از دیدگاه هر كس، تعریف خاص و منحصر بفردی دارد. تعریفی كه ممكن است در شرایط و زمان های مختلف، متفاوت باشد.   اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید.   وقتی که یک کتاب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافیست کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌ شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد.   در میان اما، منتقدان و نویسندگان در سراسر دنیا یک سری از کتاب‌ها را شاهکار می‌دانند. کتاب‌هایی که شاید برخی از ما به راحتی نتوانیم آن‌ها را شاهکار و یا حتی کتاب تلقی کنیم. با این حال برای مشاهده این کتاب‌ها که در سراسر جهان مورد ستایش هستند می‌توانید نگاهی به لیست صد کتاب برتر تاریخ بیاندازید.   شاید به طور میانگین گفته شود که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است اما در این میان افراد زیادی هستند که مدام در کتابخانه ها به دنبال کتاب هستند و خواندن را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. خیلی‌ها به دنبال کتاب‌های تاریخی هستند ، برخی دیگر کتب فلسفی را می‌پسندند و عده‌ای به دنبال یک رمان طولانی هستند تا شب‌های گرم تابستان و سرد زمستان را با خواندن یک رمان هیجان‌انگیز ، گرم تر کنند.  

کتاب صوتی:

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به شدت رواج یافته اند. با این همه همه‌ی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم ، اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان هایی است که هدر می‌روند، مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان شهرها مجبور به گذران هستید.   ویکتور هوگو  

اشتراک گذاری مطلب در شبکه اجتماعی مداد : شبکه اجتماعی مداد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برندینگ
جمعه 11 بهمن 1398 ساعت | بازدید : 4950 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

برندینگ

ژولی پولی یکی از برندهای نوپا در زمینه ی مجلات خبری، تفریحی و سرگرمی در ایران است که بی شک در آینده ای نزدیک می تواند رسانه ای مناسب برای تمام گروه های سنی به شمار آید.

 

قصد داریم در این مقاله شما را با یکی از مباحث داغ امروز به نام برندینگ آشنا کنیم که اگر در سازمان ها و شرکت ها توجه صحیحی به آن شود می تواند در پیشرفت و موفقیت آن سازمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

با ما همراه باشید تا شما را با برند و مفهوم برندینگ و انواع برند آشنا کینم.

 

 

 

برند چیست؟

 

شاید برای برخی از دوستان هنوز برند مفهومی گنگ و مبهم باشد و هنوز تصویر واضحی از برند در ذهن خود نداشته باشند.

 

با یک مثال در ابتدا به شرح برند می پردازیم:

 

نخستین پودر رختشویی که به ایران وارد شده اسمش تاید بوده، با گذشت سالیان سال هنوزم هم مادربزرگها و افرادی که قدیمی هستند وقتی می خواهند پودر لباسشویی خریدار کنند، می گویند می خواهیم یک تاید بخریم!!

 

در صورتیکه این روزها برندهای متنوعی در زمینه ی تولید پودر لباسشویی همچون پرسیل، هوم کر، تاپ، سافتلن و … فعالیت می کنند اما برند تاید توانسته بعد از سالها در ذهن ها ماندگار شود.

 

برند، نمانام یا مارک بطور کلی می تواند شامل نام یا لوگو یا عبارتی باشد که معرف ویژگی های محصولات و خدمات خاصی است که تفاوت آن محصول یا خدمات را با جاهای دیگر نشان می دهد.

 

برند به حدی می تواند روی ذهن و احساس مردم تاثیر بگذارد که وقتی مخاطب اسم آن را می شنود یاد ویژگی های منحصر به فرد آن محصول بیفتد.

 

در مدت اخیر تبلیغات برند موادغذایی عالیس تا جایی توانسته بر سر زبان ها بیفتد که هر شخصی در هر کجای ایران که باشد وقتی صدای آلوشو بدم، هلوشو بدم رو می شنود یاد برند عالیس می افتد! مدیاک و آهنگ این برند فراگیر شده است .

 

شناساندن برند به مشتری از یک سو و جلب اعتماد مشتری و ایجاد حس وفاداری در مشتری از سوی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

از معتبرترین و شناخته شده ترین برندهای جهانی می توانیم به اپل، گوگل، مایکروسافت، آی بی ام، کوکاکولا، جنرال الکتریک، سامسونگ، آمازون، مک دونالد و … اشاره کنیم.

 

چرا باید ثبت برند انجام دهیم؟

 

برخورداری از حمایت قانونی:

 

در هر حرفه ای که فعالیت خود را آغاز کنید اگر ثبت برند انجام نداده باشید امکانش است که رقبا مشابه با محصولات و خدمات شما عرضه کنند و محصولات را با برند شما روانه ی بازار کنند.

 

با ثبت برند فعالیت شما وجهه ای رسمی و قانونی می یابد و در صورتی که افراد متخلف به کپی برداری از برند شما دست بزنند می توانید اقدام قانونی بدین منظور انجام دهید.

 

تفاوت ایجاد کردن:

 

در هر حیطه ای که فعالیت خود را شروع کنید افراد زیادی در حال فعالیت هستند و شما برای اینکه بتوانید خود را در این بازار پر هیاهو حفظ کنید باید برند داشته باشید تا مشتری وقتی یکبار محصول شما را خرید و رضایت داشت بار دیگر نیز بتواند از طریق برند، محصولات و خدمات شما را پیدا کند.

 

بازاریابی اصولی:

 

برای اینکه یک بازاریاب موفق باشیم باید بتوانیم محصولات و خدمات خود را به نحو احسنت به مشتری معرفی کنیم و این اتفاق تحقق پیدا نمی کند مگر آنکه برند یا نشان تجاری برای خدمات و محصولات خود مشخص کرده باشیم و آن را به مشتری بشناسانیم.

 

دریافت وام:

 

شاید در این زمینه اطلاعات نداشته باشید که یک برند معتبر و شناخته شده نزد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود و شما می توانید از اعتبار برندتان برای دریافت وام استفاده نمایید.

 

اعطای نمایندگی:

 

بارها و بارها در تبلیغات تلویزیونی شنیده ایم که گفته می شود برندهای پریل و پرسیل تحت لیسانس هنکل آلمان هستند.

 

وقتی اعتبار برند بالا می رود و کیفیت محصولات و خدماتش شناخته می شود می تواند نمایندگی خود را به برندهای دیگران که متقاضی هستند واگذار کند.

 

ارزش مالی برند:

 

پس از چند سال که از شناخته شدن برند مورد نظر شما بگذرد دارای ارزش مالی می شود و حتی فروش آن می تواند از نظر مالی برای شما با اهمیت باشد.

 

 

 

برندسازی چیست؟

 

برندینگ یکی از حیاتی ترین بخش های یک کسب و کار محسوب می شود.

 

اگر شما بتوانید به نام و لوگوی سازمان و شرکت خود معنا و اعتبار ببخشید به سمت برندسازی گام برداشته اید.

 

برندسازی موجب می شود نام تجاری شما در بازار کسب و کار در مقایسه با سایر رقبا متمایز شود و دارای هویت خاصی شود.

 

برندینگ باید از طریق ایجاد یک حس در وجود مخاطب ایجاد شود بطوری که مشتری با دیدن لوگو یا شنیدن نام تجاری شما یاد مشخصه های منحصر به فرد محصولات و خدمات شما بیفتد.

 

در گذشته برندسازی از طریق تبلیغات در رادیو و تلویزیون یا روزنامه و هفته نامه ها و تبلیغات بیلبوردی و پوستری در سطح شهر انجام می شد.

 

ولی این روزها تبلیغات آنلاین و توسعه دنیای وب و مبحث گسترده ای به نام سئو و دنیای دیجیتال راه جدیدی را فراروی برندینگ قرار داده است.

 

به عنوان مثال با روی کار آمدن این همه فروشگاه اینترنتی در طول سالهای اخیر در ایران، دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی موفق و یک برند معتبر برای عرضه ی انواع محصولات در ایران شناخته شده و توانسته اعتبار خاصی را در بازار رقابتی فروشگاه های اینترنتی کسب نماید.

 

برندسازی دارای انواع مختلفی است که به برند شخصی، محصول، خدماتی، شرکتی، سرمایه گذار، عمومی، موسسه غیرانتفاعی، فعال، مکان، اخلاقی، افراد مشهور، فرقه، عام، چالشگر، جهانی، کارفرما، خصوصی، تجملاتی، یک جز تشکیل دهنده، بی عیب می توانیم اشاره کنیم.

 

با برندسازی موفق می توانید جایگاه محصولات و خدمات خود را در ذهن مشتری مشخص نمایید و از این طریق از رقبای خود پیشی بگیرید و به سمت موفقیت و آینده ای روشن گام بردارید.

منبع : coinextend

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 57
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 109
:: باردید دیروز : 575
:: بازدید هفته : 684
:: بازدید ماه : 4101
:: بازدید سال : 31741
:: بازدید کلی : 258561