فست فود 24
تولید زغال فشرده قلیان
دو شنبه 31 شهريور 1399 ساعت | بازدید : 2976 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

زغال فشرده

در چند سال گذشته،مشاغلی که مرتبط به سفره خانه و قلیان هستند روش استفاده از آنرا بطور کی تغییر داده اند.
دراین پست راجع به کیفیت زغال فشرده که مبحث مهمی است مقاله ای در نظر گرفته ایم که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.
همانطور که میدانید زغال فشرده قلیان نقش مهمی در کیفیت استفاده از قلیان را دارد.

برای ساختن این ماده، زغال چوب را آسیاب می‌کنند و گرد به دست آمده را با گونه‌ای چسب که معمولاچسب طبیعی است به همراه برخی افزودنی‌های دیگر درهم می آمیزند، سپس مخلوط به دست آمده را تحت فشار و گرما قرار داده و به شکل‌های گوناگون (معمولا چهارگوش یا استوانه‌ای و یا تخم مرغی) قالب گیری می‌کنند. درازا و پهنای این بریکت‌ها معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر است .

زغال فشرده دارای کوره های خاصی است ,این کوره ها بدون نیاز به انرژی (گاز یا گازوئیل، برق) کار کرده و تمامی فرایند تولید بریکت به ذغال به صورت خود سوز و بدون به اپراتور بدون هیچ گونه آلایندگی انجام می شود. در کوره های سنتی کربونیزاسیون به صورت %133  انجام می شود.

ایجاد کارگاه خط تولید زغال فشرده اگر به درستی انجام پذیرد صنعتی با سود سرشار است. امروزه در کشورهای خاورمیانه من جمله ایران مصرف زغال فشرده با وجود اماکنی مانند :سفره خانه ها، چای خانه ها، قلیان سراهها، کافه رستوران ها و غذاهایی که در طبخ آنها از زغال فشرده استفاده می شود. 

بنابراین شما هم می توانید با یک آموزش چند ساعته و بدون لزوم کسب تخصصی خاص به درآمدی با سود بسیار عالی برسید. البته که برای ایجاد کارگاه های و نصب و راه اندازی خط تولید قطعاً به افرادی خبره و با تجربه زیاد احتیاج می باشد. لازم به ذکر است  افرادی که دارای تجربه فراوان و کافی در امر تولید زغال فشرده با درجه کیفیت نوع یک هستند توانایی دارند تا شما را به سود دهی سرشار برسانند. 

زغال فشرده چیست؟ 

زغال فشرده یا زغال قالبی، رایج‌ترین نوع بریکت سوختی است که با گرد زغال چوب ساخته می‌شود.

برای ساختن این ماده، دو روش وجود دارد یکی با استفاده از خرده زغال چوب که آن را آسیاب کرده و گرد به دست آمده را با گونه‌ای چسب که معمولا چسب طبیعی است به همراه برخی افزودنی‌های دیگر درهم می‌آمی‌زند، سپس مخلوط به دست آمده را تحت فشار و گرما قرار داده و به شکل‌های گوناگون (معمولاً چهارگوش یا استوانه‌ای یا تخم مرغی) قالب‌گیری می‌کنند. در روش دوم فقط از الیاف طبیعی مخصوصا خاک‌اره استفاده شده و خاک‌اره نباید حاصل از چوب‌های صنعتی مانند نئوپان باشد و آن‌ها را توسط آسیاب خرد کرده و سپس خشک کرده و توسط دستگاه‌های فشار بالا به هم پرس کرده و بعد از این مرحله برای عملیات کربونیزاسیون آن‌ها را وارد کوره کرده که بسته به نوع کوره (صنعتی و سنتی) و جنس الیاف بکار برده شده (خاک اره؛ پوست گردو؛ و غیره) ۱۲ تا ۴۸ ساعت حرارت می‌دهند و سپس از کوره خارج کرده و داخل یک محفظه بسته قرار می‌دهند و بعد ۴۸ ساعت زغال حاصل می‌شود که این نوع زغال در تمامی کشورهای صنعتی به علت آلایندگی کمتر، بدون بو، بدون دود، عمر طولانی سوختن، گرما دهی بالا و حفاظت از منابع طبیعی جایگزین سوخت‌ها حتی زغال‌سنگ شده‌است.

میزان درآمد یا سود تولید کننده در تولید زغال فشرده به میزان زیادی بستگی به مکان یا کارگاه ایجاد شده می باشد. چرا که اگر کارگاه یا سوله ایی که در آن تولیدات صورت می گیرد به صورت اجاره یا رهن باشد ماهیانه مقداری از سود حاصل شده بابت این هزینه ها کسر خواهد شد. اما اگر مکان یا کارگاه به صورت اجاره یا رهن نباشد شما به سود بسیاری زیادی خواهید رسید. گزینه های دیگری نیز برای افزایش سود دهی شما وجود خواهد داشت مثلاً تهیه مواد اولیه با کیفیت با هزینه مناسب تر یا اینکه در محل زندگی شما نیروی کاری دست مزد های مناسب تری دریافت می کنند. 

دستگاه زغال فشرده پیشرفته ترین فناوری کربونیزاسون را دارد که از دمای بسیار بالایی برخوردار میباشد.

مواد خام جدید مجموعه ای از واکنش ها را در کوره ی کربونیزاسیون انجام میدهد، تولید انرژی مینماید و به همین علت قابلیت دستگاه زغال فشرده  نسبت به قیمت آن به خوبی عمل کرده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 57
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 111
:: باردید دیروز : 575
:: بازدید هفته : 686
:: بازدید ماه : 4103
:: بازدید سال : 31743
:: بازدید کلی : 258563