فست فود 24
همه چیز در مورد تعویض باتری سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی
شنبه 21 اسفند 1398 ساعت | بازدید : 5830 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

همه چیز در مورد تعویض باتری سامسونگ و سایر گوشی های  اندرویدی ؛  تشخیص بهترین زمان تعویض

مقدمه‌ای در رابطه با تعویض باتری سامسونگ

باید قبول کنیم که بدون موبایل و تبلت  شاید زندگی کمی سخت به نظر بیاد همه ما به نوعی به این ابزار وابسته شدیم و خیلی از کار های روزمره  ما علاوه بر مکالمه تلفنی به این ابزار متکی هست . به طور مثال  خرید اینترنتی که  امروزه بخشی از زندگی ما شده , خیلی از  خرید های  ما به صورت اینترنتی انجام می شود از بلیط هواپیما گرفته تا خرید از سوپر مارکت  انجام کار های بانکی مسیر یابی که  برای خیلی از راننده ها ضرروی است .

ما خوب می دانیم  که  قلب تپنده هر موبایل باتری آن  محسوب می شود موبایل ها بدون باتری هیچ کاربردی ندارند.  باتری ها بخش مصرفی این ابزار هستند که بعد از مدتی عمر آنها به پایان می رسد. اگر شما هم مدتی هست احساس می کنید که گوشی  شما مثل اوایل خرید شارژ نگه نمی دارد  و مجبور هستید چند بار در روز گوشی خود را شارژ کنید و یا قصد خرید باتری سامسونگ  برای موبایل دارید .اطلاعات زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد پس با ما همراه باشید.

کسب اطلاعات قبل از خرید باتری و یا  شارژر سامسونگ  یا سایر گوشی های اندرویدی از اهمیت بالایی برخوردار است، چون می‌توانید با خرید باتری اصلی و شارژر با گارانتی معتبر , پرداخت هزینه کم تر برای شما به  ارمغان آورد.

ما تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد باتری سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی صحبت کنیم و به سوالاتی مثل بهترین زمان برای تعویض باتری سامسونگ و سایر برند ها  ، قیمت باتری سامسونگ  , به چه دلیل باید باتری گوشی تعویض شود، پاسخ دهیم.

مهم ترین دلیل برای تعویض باتری سامسونگ چیست ؟

باتری هایی که امروزه در گوشی های موبایل (سامسونگ، آیفون و سایر برند ها) از آن ها استفاده می‌شوند لیتیوم یونی و یا لیتیوم پلیمری  هستند! باتری های لیتیوم یونی و پلیمری  اگرچه در حال حاضر بهترین نوع باتری برای بکارگیری در گوشی ها و دستگاه های بهره‌مند از باتری های شارژی محسوب می‌شوند، اما این نوع باتری ها هم  یک خصوصیت منفی  هم دارند! خصوصیت منفی  آن ها مربوط به کم شدن تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی است!

 

 

با توجه به این خصوصیت پس از گذشت مدت زمان های خاص (عموما بعد از 1 الی 2 سال) توان شارژدهی و ظرفیت باتری لیتیوم یونی گوشی به شدت افت می‌کند و در این زمان است که کاربر از گوشی خود خسته شده و شروع به سرزنش کردن آن خواهد کرد!

 

دلیل اصلی افت کیفیت باتری گوشی ها چیست؟

همانطور که اشاره داشتیم افت تدریجی کیفیت باتری گوشی های موبایل یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است، اما در این بین عواملی وجود دارد که به شدت در آسیب زدن و کاهش عمر  باتری های موبایل شما  موثراست !  یکی از این عوامل چیزی نیست جز استفاده از شارژرهای فیک یا تقلبی (توصیه می کنیم همواره از شارژر اصلی سامسونگ  استفاده کنید) حال اگر طی مرور زمان  از شارژر اورجینال گوشی خود استفاده نکنید ، استفاده از شارژر غیر اصلی, آسیب وارده به باتری را دوچندان می کند. درصورت استفاده از شارژر های فیک یا تقلبی باعث می شوید  به صورت علمی میزان جریان و ولتاژ ورودی به گوشی شما بیشتر و یا کمتر از مقدار مورد نیاز آن باشد و همین موضوع باعث  کم شدن عمر باتری گوشی و در بعضی از موارد باد کردن باتری موبایل سامسونگ شما خواهد شد.

نبستن اپلیکشن هایی که در پس زمینه از منابع باتری استفاده می کنند، روشن بودن همیشگی وای فای، ‌دیتا، بلوتوث، مکان یاب و سایر برنامه های جانبی، همگی باعث هدر رفتن منابع باتری موبایل سامسونگ شما می شود.

گرما! گرما  از اصلی ترین عواملی  است که منجر به افت هرچه بیشتر و سریع تر کیفیت عملکرد باتری های لیتیوم یونی گوشی های موبایل می‌شود. هرچقدر گوشی شما بیشتر با گرما مواجه شود، باتری آن هم افت کیفیت بیشتری خواهد داشت.

 

با توجه به این مسئله توصیه می‌کنیم کار کردن با گوشی در حین شارژ است. این امر عموما سبب می‌شود که گرمای تولید شده توسط قطعات گوشی به حداکثر برسد و فشار زیادی به باتری وارد شود. اگر دقت کنید انجام این کار اغلب منجر به داغ شدن بیش از حد بدنه گوشی خواهد شد. این داغی و گرمای به وجود آمده می‌تواند به شدت به باتری گوشی شما آسیب برساند.

چگونه بفهمیم زمان تعویض باتری  فرا رسیده است؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم بهترین زمان برای تعویض باتری سامسونگ  زمانی است که باتری گوشی شما زود شارژ خالی می‌کند و احساس می‌کنید که خالی شدن شارژ گوشی بیش از اندازه سرعت بالایی پیدا کرده است. یا زمانی که با یک مکالمه شارژ موبایل شما خیلی کم می شود یا باد کردن باتری موبایل که این عامل بسیار خطرناک هست علاوه براینکه باعث  آسیب به ال سی دی و درب پشت گوشی شما خواهد شد  احتمال انفجار و آتش گرفتن  باتری باد کرده هم  وجود دارد توصیه می کنیم به هیچ عنوان به باتری های باد کرده فشار وارد نکنید.

لازم به ذکر است که یک باتری که در حد استاندارد کار نمی‌کند برای کاربر بسیار مشهود است. عوامل ذکر شده در بالا ممکن است به کاربر در تایید و سلامت باتری نیز کمک کنند. عملکرد باتری ضعیف منجر به عملکرد ضعیف دستگاه نیز می‌شود. بنابراین ضروری است که کاربر به تعویض باتری اقدام نماید تا سایر کارکردهای گوشی نیز به خوبی انجام شوند.

جی اس ام باتری

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شرکتی که داوطلبانه همه‌ی پول شما را بازمی‌گرداند!
شنبه 3 اسفند 1398 ساعت | بازدید : 58118 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

شرکتی که داوطلبانه همه‌ی پول شما را بازمی‌گرداند!

 

گارانتی امروز یکی از پارامترهای اصلی ما برای خرید یک محصول است. به‌خصوص اگر قرار باشد پول نسبتاً زیادی هم برای آن بپردازیم.

در بسیاری از کالاها مثل لوازم خانگی، گارانتی شاید مهمترین مزیت رقابتی بعضی از برندها نسبت به بقیه باشد. در کالاهای الکترونیکی مثل موبایل، گارانتی یکی از پارامترهای اصلی قیمت محصول است. در صنایع اتومبیل‌سازی، شرکت‌های معتبر دنیا شرایطی را فراهم می‌کنند که اگر از اتومبیلتان راضی نبودید، بتوانید حتی بعد از چند روز استفاده، آن را با مدل دیگری تعویض کنید. (البته مستحضرید که در ایران غیرممکن است شرکت‌های اتومبیل‌سازی به چنین خدماتی تن دهند.)

وقتی پای محصول در میان باشد، آن هم محصول گرانقیمت، گارانتی همیشه یک پای تصمیم‌گیری خریدار است و تضمینی است تا خریدار راحت‌تر دست توی جیبش کند.

 

اما در مورد خدمات چطور؟ چرا شرکت‌های خدماتی سرویس‌های خود را گارانتی نکنند؟

 

خوشبختانه با رقابتی شدن هرچه بیشتر فضاهای کسب و کار، برخی از شرکت‌های خدماتی هم به سمت گارانتی خدمات خود پیش رفته‌اند؛

چند وقت پیش وقتی به دنبال شرکتی بودم که خدمات پشتیبانی شبکه ارائه دهد. اولویتم شرکتی بود که تعداد زیادی پروژه اجرا کرده باشد و تجربه زیادی داشته باشد. در کنار قدمت بالا، از تعداد کارشناسان زیادی هم بهره ببرد. چون می‌دانستم که فناوری اطلاعات علمی نیست که یک نفر به تنهایی بتوانید در تمام گرایشهای آن تخصص داشته باشد. ولی همچنان به این موضوع فکر می‌کردم که شرکتی که خدمات ارائه می‌دهد چگونه می‌تواند به من اطمینان دهد که خدماتش گارانتی دارد. کابوس می‌دیدم که تمام کامپیوترها از کار افتاده‌اند و اینترنت هم وصل نمی‌شود.

تا اینکه در سرچ‌هایم به وبسایت شرکتی به نام پشتیبانی شبکه پیراسیس برخوردم که خدمات خود را به گونه‌ای گارانتی کرده بود. با آنها تماس گرفتم و درخواست جلسه کردم. در این جلسه بود که جواب بسیاری از سوالاتم را گرفتم و نهایتاً حرفه‌ای‌گری و تعهدشان منجر به عقد قرارداد با آنها شد.

آنها برای تضمین خدمات خود در قراردادهایشان بندی دارند که در صورت عدم رضایت مشتری از خدماتشان، بازگشت تمام و کمال وجه را تضمین می‌کند. آنها ضمن عقد قرارداد با مشتری توافقنامه‌ای هم تحت عنوان SLA با مشتری امضا می‌کنند که طی سطح خدماتشان را به وضوح مشخص می‌کند و در صورت تخطی از آن جریمه‌های مالی برایشان در نظر گرفته می‌شود. به جز اینها چکی هم برای حُسن انجام کار در اختیار مشتریانشان می‌گذارند.

اما این قرارداد SLA چیست که در قراردادهای پشتیبانی شبکه تا این حد مهم است؟

قریب به یقین از همان زمانی که برونسپاری خدمات به وجود آمده‌، دغدغه‌ی نظارت بر اجرای صحیح آنها هم پا به عرصه گذاشته است. اگر شجره‌نامه توافق‌نامه‌های SLA امروزی را به دقت بررسی کنیم، احتمالاً به قراردادهای "در دسترس بودن" (Availability Contract) که در اوایل دوران انقلاب صنعتی در صنایع مختلف باب شده بود، برخواهیم خورد. قراردادهایی که طبق آنها شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مجاب می‌شدند تا خدمات خود را بدون تاخیر و به درستی انجام دهند.

فرض کنید مدیر کارخانه‌ای بوده‌اید که در طول جنگ جهانی دوم برای سربازان متفقین پارچه لباس نظامی تولید می‌کرده. خدمات نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های ریسندگی کارخانه‌تان را به یک تعمیرکار خارج از کارخانه سپرده بودید. اگر هر بار که از او درخواست می‌کردید تا به محل کارتان بیاید با تأخیر چند روزه مواجه می‌شدید و خط تولید کارخانه از تولید باز می‌ایستاد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اصلاً شاید بهتر باشد بررسی کنیم که بی‌تفاوتی تعمیرکاری که با او قرارداد بسته بودید چه تاثیری در میدان نبرد می‌گذاشت! حتی شاید بخواهیم بررسی کنیم که تغییراتی که به خاطر نرسیدن به موقع لباس نظامی و در نتیجه عدم اعزام سربازان به میدان جنگ به وجود می‌آمد سرنوشت جهان را دستخوش چه تغییراتی می‌کرد!

درست همینجا است که نظارت بر اجرای خدمات برون‌سپاری شده اهمیت پیدا می‌کند. اگر انجام تعهدات به موقع و با سطح مورد انتظار، دهها سال پیش تا این حد حائز اهمیت بوده است، در دنیای امروز چه جایگاهی دارد؟ در صنعت فناوری اطلاعات که سرعت در آن حرف اول را می‌زند چگونه می‌توان از سطح کیفی خدمات مطمئن شد؟

توافقنامه سطح خدمات (SLA) یا (Service Level Agreement) درواقع قراردادی است که بین سرویس‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و سرویس‌گیرنده این خدمات امضا می‌شود تا سطح خدمات مورد نظر مشخص شود. ساده‌ترین آنها قراردادی است که شما با شرکت تامین‌کننده اینترنت خود دارید. این شرکت به شما اعلام کرده است که سرعت مشخصی را تامین خواهد کرد. همینطور مطابق این قرارداد قرار است که شما 7 روز در هفته و ۲۴ ساعت در شبانه‌روز اینترنت داشته باشید. ممکن است گاهی سرعت پایین‌تر از حد معمول باشد. پیش می‌آید که گاهی اینترنت هم قطع شود. اگر چند دقیقه اینترنتتان قطع باشد احتمالاً کار به جایی نخواهد کشید که با شرکت تامین‌کننده اینترنتتان تماس بگیرید و با صدای بلند از خجالتشان در بیاید.

ولی اگر این قطعی ادامه پیدا کند چه؟ یا اگر سرعت اینترنت همیشه نصف سرعتی باشد که پولش را می‌پردازید چه؟ بدون شک این بار سکوت نخواهید کرد.

اما آیا مرزی وجود دارد که بتوانید ادعا کنید متضرر شده‌اید و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است؟

این مرز را دقیقا SLA تعریف می‌کند.

شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس با این راهکار به صورت صد درصد کیفیت خدمات خود را تضمین می‌کند.

امید به اینکه همه‌ی شرکت‌های خدماتی تا این حد گارانتی خدمات خود را مورد توجه قرار دهند و گارانتی در کشورمان فقط مشمول محصولات نگردد.

 

منبع :  https://www.pirasys.com/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 57
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 159
:: باردید دیروز : 575
:: بازدید هفته : 734
:: بازدید ماه : 4151
:: بازدید سال : 31791
:: بازدید کلی : 258611