عوارض مصرف فست فود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
عوارض مصرف فست فود
نوشته شده در یک شنبه 12 بهمن 1399
بازدید : 3618
نویسنده : ولی غلامی

 

درحال حاضر خوردن فست فود وغذاهای بیرون به یکی از عادت های بد غذاییمان تبدیل شده که بخش بیشتری از پول خود را صرف خرید این نوع غذاها می کینم. مصرف مداوم فست فود بسیار مضر است ولی اگر دیر به دیر فست  فود استفاده کنیم آنچنان ضرری ندارد.

اکثر فست فود ها مخصوصا نوشیدنی ها و مخلفات آن ها از کربوهیدرات زیادی تشکیل شده اند و فاقد فیبر می باشند.

خوردن زیاد فست فود باعث افزایش وزن می باشد زیرا فست فود ها سرشار از کالری، قند و چربی زیادی هستند، همچنین این نوع غذاها تاثیرات منفی بر روی سلامت مغز می گذارند علاوه بر مغز فست فودها مضرات دیگری دارند .

 تاثیرات منفی فست فودها برای زنان و مردان

 

  • پرخوری

اصلی ترین مشکل این غذاها پرخوری می باشد چون فست فود ها معمولا بزرگ تر از یک وعده ی غذایی خانگی می باشد.

 

  • فست فود و چاقی

 

بعد از پرخوری نوبت به چاقی می رسد که به دنبال خود بیماری های دیگری مثل دیابت و حمله قلبی را به همراه دارد.

 

  • فقدان مواد مغذی

ارزش غذایی در فست فود ها نسبت به غذاهای خانگی بسیار پایین است و ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند، خوردن زیاد فست فود در کودکان و نوجوانانی که در سن رشد می باشند توصیه نمی شود زیرا دچار کمبود کلسیم و ویتامین د می شوند.

 

  • اضافه چربی های مضر

اکثر غذاهای فست فود در روغن جامد سرخ می شود و درصد اسیدهای چرب اشباع در این روغن ها بیشتر است و باعث می شود چربی در دیواره سرخرگ رسوب کند که بیماری های خطرناکی را به دنبال خود دارد.

 

  • نمک فراوان وفشار خون

از آنجایی که مذاق ایرانی ها شور بوده در کنار فست فودها از مخلفات شور، استفاده ی بیشتری می کنند که باعث فشار خون در استفاده کنندگان این نوع غذا می شود.

اگر هم علاقه به فست فود دارید سعی کنید به میزان لازم از این نوع غذا استفاده کنید و سالم بمانید و بهتر است برای خوردن فست فودهای درجه یک به بهترین رستوران های تهران  که از نظر مواد اولیه سالم و استاندارد می باشند و مورد تایید وازارت بهداشت هستند بروید و از خوردن فست فود لذت ببرد.

 

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: