خوشمزه ترین غذاهای جنوب ایران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خوشمزه ترین غذاهای جنوب ایران
نوشته شده در شنبه 11 بهمن 1399
بازدید : 2416
نویسنده : ولی غلامی

کشور ایران، کشوری است که هر گوشه اش جذابیت های زیادی برای تماشا دارد. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه چیز می تواند توجه شما را به خود جلب کند. البته این جذابیت ها تنها به مناظر دیدنی که در این مناطق وجود دارد محدود نمی شود. یکی از مواردی که آن نیز در نوع خود بسیار جالب توجه می تواند باشد، غذاهایی است که رنگ و بوی همان منطقه را به خود گرفته است. یکی از نقاطی که این مساله در آن بسیار مشهود است جنوب کشور است. در این خطه غذاهای محلی زیادی طبخ شده و شما می توانید خوراکی باب میل خود پیدا کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

قلیه ماهی

یکی از خوشمزه و کم نظیر ترین غذاهایی که می توانید در جنوب کشور میل کنید قلیه ماهی است. خوشمزه بودن این غذا به دلیل سبزی های معطر و بی نظیری است که در این منطقه رشد کرده و به قلیه ماهی اضافه می شود. ترکیب رب انار، پیاز ، فلفل، نمک، تمبر هندی، ادویه، سبزی های معطر قلیه و سیر معجونی ایجاد می کند که طعم بسیار عالی و خوبی دارد و شما نمی توانید مزه خوب این غذا را فراموش کنید.

 

فلافل

اغلب ایرانی ها فلافل را می شناسند و حداقل یک بار طعم بسیار عالی آن را چشیده اند. مهم ترین ماده ای که در این غذا وجود دارد نخود است و نخود در ترکیب با تخم مرغ، سبزی های معطر مانند جعفری، فلفل قرمز و ارده لپه به غذایی تبدیل می شود که در لیست غذاهای فست فودی ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد.

قیمه بوشهری

از دیگر غذاهایی که تنها مختص مردم جنوب کشور است، قیمه بوشهری است. این قیمه اصلا شبیه قیمه ای که شما در شهر محل سکونت خود را میل می کنید نیست و تفاوت های زیادی با آن دارد. این غذا رنگی قرمز دارد و تمام موارد موجود در آن له شده و بدین شکل بر سر سفره غذا قرار می گیرد. طعم قیمه بوشهری ترش و شور است و اغلب مردم در این منطقه آن را با شکر میل می کنند. مواد لازم برای پخت این غذا سبب زمینی، لیمو عمانی، زعفران، دارچین، رب و پیاز است.

 

سمبوسه

 از دیگر غذاهای جنوبی که توانسته خود را به عنوان یک غذای خوشمزه در کل کشور مطرح کند سمبوسه است. امکان ندارد شما در رستوران هایی که غذاهای فست فودی ارائه می کند قدم بگذارید اما در آنجا از این غذا خبری نباشد. مواد موجود در این غذا، گوشت، سبزی، سیب زمینی، ادویه و نان لواش است.

 

اوپیوزی

اگر به فکر سفر به جنوب کشور افتاده اید و قصد دارید با اجاره سوئیت در کیش رنتی جا چند روزی در این مناطق باشید خوردن اپیوزی را فراموش نکنید. این غذای سریع، به همان اشکنه معروف خودمان شباهت دارد و گردو، شکر، رب انار، تخم مرغ، زرد چوبه، پیاز و ادویه از مواد اصلی برای پخت این غذا استفاده می شود.

هواری

هواری بدون شک می تواند توجه شما را با طعم خوبی که دارد جلب کند. جنوبی ها برای طبخ هواری، شوید، پیازی، ماهی، سیر، گشنیز، شنبلیله و شوید را به خوبی با هم تفت داده و لا به لای برنج می ریزند و اجازه می دهند که برنج با این مواد دم بکشد.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: